יום רביעי, 8 ביוני 2011

פוסט 7

השבוע סיימנו את הניסוי והנה סיכומו:

ממצאים: במשך הזמן הנבדק כל צמח גדל והתפתח בצורה שונה - הצמחים שהושקו במי ברז ובמים שהושרו בשאריות מזון התפתחו בצורה טובה יותר מאשר הצמחים שהושקו במים עם סבון כלים, אבקת כביסה וסוללות. במהלך תקופת הניסוי, הצמחים שהושקו במי ברז ובמים עם שאריות מזון גבהו בכ-חצי עד ס"מ, וצבעם היה ירוק ובריא. לעומתם הצמחים שהושקו  במים עם סבון כלים, אבקת כביסה וסוללות התנמכו בכ-2-3 ס"מ, צבעם הפך להיות חום ובסופו של הניסוי רובם נבלו.

מסקנות: הופעת גורמים כגון - מתכות כבדות (סוללות), מלחים ובסיס (סבון כלים ואבקת כביסה) במים, פוגעים באיכותם ובעקבות זאת פוגעת בקצב התפתחותם של הצמחים ואף גורמת לנבילתם. בנוסף, הזיהום שנגרם בשל כך יכול להשפיע לרעה גם על מקורות המים של האדם ולסכן אותו.

המלצות לעתיד: תוצאות הניסוי מראות בבירור את השפעת הגורמים המזהמים במים על התפתחות הצמח, ולכן אנו ממליצית להרבות את השימוש במיכלי איסוף מיוחדים למוצרים הכוללים מתכות ומלחים, וגורמים מזהמים נוספים (לדוגמא: מיכל איסוף לסוללות). בנוסף, להביא לידיעת הציבור על הסיכון בהשלכת חומרים אלו בצורה לא מבוקרת, ועל הסיכון בהשלכת חומרים אלו בצורה לא מבוקרת, ועל הסכנה שבהם, שעלולה אף לגרום לפגיעה בבני האדם.

התמונות יעלו בקרוב..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה